Niedziela Palmowa B

1.04.2012

     1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.

2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Wjazd do Jerozolimy (Mk 11,1-10)
4. Modlitwa wstępna : Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa jak mówi dwóm uczniom, aby szli i przyprowadzili mu osiołka. Jaki jest ton Jego głosu? Jaka twarz? Iść z uczniami po osiołka, zobaczyć go stojącego przy drzwiach. Usłyszeć pytanie: co to ma znaczyć, że odwiązujecie oślę? Przyprowadzić osiołka wraz z uczniami, zarzucić płaszcz na osiołka, zobaczyć, jak Pan Jezus siada na niego. Iść obok Niego i widzieć, jak jedzie patrząc na ludzi. Zobaczyć tłum, gałązki i płaszcze… Spróbować usłyszeć: Hosanna.
6. Prośba o owoc rozmyślania – Proszę Cię, Panie, abyś nauczył mnie pokory.
Punkt 1. Pomyśleć, jak apostołowie wiernie wypełnili, co Pan Jezus im polecił. Czy poszedłbym przyprowadzić osiołka Jezusowi chętnie, czy też wydałoby mi się to śmieszne?
Punkt 2. Zobaczyć, jak ludzie wychwalali Jezusa, oddawali mu część okrzykiem, śląc płaszcze i gałązki palm. Czy byłbym zdolny do oddania chwały Jezusowi w tak wyraźny sposób? Czy może chciałbym stać z dala?
Punkt 3. Zwrócić uwagę na osiołka. Jest opowiadanie, które mówi, że osiołek myślał iż wszystkie te hołdy są dla niego. Pomyśleć, że jestem osiołkiem, który niesie Pana Jezusa. Pomyśleć, za co ludzie mnie chwalą. Pomyśleć, czy to dlatego, że Jezus mnie tak obdarował, czy też sam jestem taki zdolny? Rozważyć prawdę iż moje życie jest pokornym niesieniem Pana Jezusa i jest życiem na Jego chwałę, nie moją. Zobaczyć, kiedy mnie „odwiązano od drzwi”, abym służył Jezusowi. Kto to zrobił? Za kogo mogę podziękować, że przyprowadził mnie do Jezusa?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o pokorę osiołka.
- podziękować, że Jezus zechciał mnie uczynić swoim osiołkiem.
- powierzyć się Matce Najświętszej, pokornej Służebnicy Pańskiej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę chciał poprawić.