Czwartek III Tygodnia Adwentu

16.12.2010

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Świadectwo Jezusa o Janie. (Łk 7,24-30)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć Jezusa, który mówi o Janie Chrzcicielu.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o zobaczenie, kto jest dla mnie prorokiem.
Punkt 1. „coście wyszli zobaczyć? Proroka?” Chciałbym zobaczyć proroka? Chciałbym zobaczyć Jana Chrzciciela? Czy fascynuje mnie ta postać? Kim jest dla mnie prorok? Czy potrzebuję proroka? Jak go sobie wyobrażam? Co chciałbym usłyszeć od proroka? Żeby mi powiedział jak mam postąpić w danej sytuacji? A może, potrzebuję kogoś kto tylko potwierdzi moje pragnienia?
Punkt 2. „Oto posyłam mego wysłańca przed Tobą, aby Ci przygotował drogę”. Jan przygotował drogę dla Jezusa. Kto przygotował drogę dla Jezusa do mojego serca? Czy byli to rodzice? Osoba duchowna? Przyjaciel? Jakaś znana osoba? Kto pomaga mi kształtować moje serce, aby była w nim droga dla Jezusa? Podziękuję za te osoby.
Punkt 3. „I cały lud, który Go słuchał, i nawet celnicy przyznawali słuszność Bogu”. Jezus mówi zdecydowanie o wartości i zadaniu Jana Chrzciciela. Ludzie tego słuchali z uwagą. Jezus doceniał Jana. Ludzie przyjmowali jego posługę, jego twarde słowa i przyjmowali chrzest. Jak jest z moim słuchaniem? Ze słuchaniem proroków, czyli ludzi, których posyła mi Pan? Czy twarde i zdecydowane słowa potrafię wysłuchać i przyjąć? Co z nich wynika? Izraelici przystępowali do chrztu, nawracali się. A ja?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o dar przyjęcia twardych słów prorockich.
- podziękować za to, że Bóg wciąż mnie chce kształtować przez współczesnych mi proroków.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Królowej Proroków.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić