I Niedziela Adwentu B

27.11.2011

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Czuwajcie, bo nie wiecie, kiedy Pan domu przyjdzie (Mk 13,33-37)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć dom i sługi czekających na swego pana.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym był uważny.
Punkt 1. „Uważajcie i czuwajcie...”. Jezus wzywa do uwagi, do postawy czuwania. Być uważny to zwracać uwagę na szczegóły. Czy szczegóły są dla mnie ważne? Rzeczywistość składa się z szczegółów, Bóg przychodzi w konkretach. Posługuje się znakami, które zapowiadają Jego przyjście, które pozwalają rozpoznać Jego obecność. Jak jestem uważny np. na mszy świętej? Jak jestem uważny w lekturze Pisma Świętego? Jak jestem uważny w wypełnianiu swoich obowiązków? A może jest mi wszystko jedno, byle tylko jakoś to przetrwać?
Punkt 2. „...każdemu wyznaczył zajęcie...”. Bóg dla każdego ma jakieś zajęcie. Nie ma w Jego królestwie bezrobotnych. Co jest moim zajęciem w życiu? Przy jakim zajęciu mnie zastanie, gdy przyjdzie? Może jeszcze tego zajęcia nie odnalazłem? A może go nie doceniam, nie doceniam, że jest ono ważne dla Boga, a dla mnie może jest nieważne? Poproś Pana, by ukazał ci Twoje zadanie, które jest oczekiwaniem na Niego.
Punkt 3. „Co wam mówię, mówię wszystkim...”. Słowa Jezusa o czuwaniu nie są dla innych, którzy może więcej się modlą, częściej chodzą do kościoła. One są dla wszystkich, także dla mnie. To ja mam być uważny i ja mam czuwać. To ja mam czekać na Pana. Czy czekam na coś w życiu? Czy czekam na kogoś w życiu? Czy tym kimś jest Jezus?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o czujność w odkrywaniu obecności Boga
- podziękować za to, że Jezus przychodzi do mnie
- powierzyć się Maryi, Matce czuwającej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.