25 Niedziela Zwykła

19.09.2010

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Łk 16, 1-13
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć rządcę jak planuje i realizuje swój pomysł odzyskania reputacji.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o uczciwość i spryt.
Punkt 1. „Pan pochwalił nieuczciwego rządcę, że roztropnie postąpił”. Roztropne postępowanie rządcy to nie cnota roztropności, ale spryt w realizacji celu. Jak radzę sobie w sytuacjach trudnych, gdy trzeba wyjść z opresji? Załamuję się czy główkuję jak się uratować? Czy aby uratować swój wizerunek imam się nieuczciwych metod? Podziękuję za moją uczciwość, poproszę o spryt.
Punkt 2. „Kto w drobnej rzeczy jest wierny, ten i w wielkiej będzie wierny”. Czy jestem uczciwy aż do najmniejszych szczegółów. Gdzie kończy się moja wierność i uczciwość? Czy już Pan pokazał mi, że drobne rzeczy są dla Niego ważne? Nie dostanę wielkiej łaski, skoro z małej nie potrafię skorzystać. Czy mam za co przepraszać?
Punkt 3. „Nie możecie służyć Bogu i mamonie”. Zapewne myślę, że pieniądze są potrzebne do życia, a nawet konieczne. Że służą do wielu dobrych rzeczy. Czy na pewno mi służą, czy może ja bywam na ich usługach? Nie da się służyć Bogu i pieniądzom. Czy potrafię dostrzec swoją chciwość? Czy potrafię dostrzec, że ona oddala mnie od Boga? Co chciałbym teraz Jezusowi powiedzieć?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o uczciwość i spryt.
- podziękować za sytuację, w której okazałem się sprytny.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Pannie roztropnej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić