I Niedziela Adwentu A

28.11.2010

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Nieznany czas przyjścia (Mt 24,37-44)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć siebie jako strażnika domu, który musi czuwać.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o stałą gotowość na Twoje przyjście.
Punkt 1. „Dwóch będzie na polu: jeden będzie wzięty, drugi zostawiony”. Jezus mówi o końcu świata. Adwent mówi o przyjściu Jezusa. To przyjście zapowiada rozdział plew od ziarna. Jak odbieram tę wizję? Co robię, by ktoś kto jest mi bliski nie był „zostawiony”?
Punkt 2. „Czuwajcie…”. Nie wiemy, kiedy Pan przyjdzie, jak więc mam żyć, aby się przygotować? Czy lubię znać termin moich obowiązków, zadań, wizyt? Jak reaguję, gdy ktoś przychodzi niespodziewanie? Skąd u mnie taka reakcja? Że jestem nieprzygotowany, dom nieposprzątany? A dlaczego nie jestem gotowy, by kogoś przyjąć? Czy drzwi zamykam, aby złodziej nie wszedł? Czemu ich nie chcę otwierać, aby wszedł Bóg? Czy potrafię siebie sobie wyobrazić jako strażnika? Jakbym się w tej roli czuł?
Punkt 3. „Gdyby gospodarz wiedział…”. Gdybym wiedział, Panie, kiedy przyjdziesz, na pewno żyłbym inaczej… Gdybanie, gdybanie, gdybanie… Pan przychodzi już dziś, teraz, w czasie tej medytacji… jak się przygotowałem, aby Go przyjąć? Jak wykorzystam mój adwent do udoskonalenia mojej gotowości?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o gotowość na przyjście Pana.
- podziękować za obecność Jezusa w tej modlitwie.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Przewodniczce Adwentowej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić