Sobota VII Tygodnia Zwykłego

26.02.2011

1. Stanąć w obecności Bożej:
Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Jezus błogosławi dzieci. (Mk 10,13-16)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć Jezusa dotykającego dzieci, wyobrazić sobie jak dotyka mnie, jako dziecko, jako nastolatka, jako dorosłego człowiek. Widzieć uczucia, które się budzą przy tym obrazie.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym zobaczył, że jestem dzieckiem.
Punkt 1. „Przynosili Jezusowi dzieci, żeby ich dotknął”. Pierwszy kontakt nowonarodzonego dziecka z drugim człowiekiem to dotyk. To najważniejszy sposób komunikacji otoczenia z dzieckiem przez pierwsze miesiące życia. Czy dotyk jest dla mnie ważny? Czy nie boję się czułości okazywanej przez dotknięcie? Dotyk jest dobry, ale może być użyty w złym celu. Czy czasem nie noszę w sobie rany spowodowanej dotykiem, którego celem było wyrządzenie mi zła? Komu powierzyłbym się, komu pozwoliłbym się dotknąć? Jak czuję się wyobrażając sobie, że Jezus mnie dotyka?
Punkt 2. „Jezus oburzył się”. Jezus zareagował bardzo mocno na odmawianie dzieciom Jego dotknięcia. Czy ktoś odwodził mnie od Jezusa? W jakikolwiek sposób, przez ironię, krytykę, żarty… Jak się wówczas czułem… Jezus bierze mnie w obronę… Jezus chce mnie mieć blisko siebie… Jestem przecież dzieckiem Boga… każde dziecko potrzebuje bliskości Boga.
Punkt 3. „I biorąc je w objęcia, kładł na nie ręce i błogosławił je”. Otóż i obraz Boga, obraz każdego ojca i matki. Przytulić dziecko, pobłogosławić. Czy ten obraz Boga jest mi bliski? Czy tak chce się powierzać Bogu? Czy tak chcę przyjmować swoje dzieci, ludzi mi powierzonych? Jeśli nie, czego się boję, dlaczego się boję? Czy jestem dzieckiem wobec Boga? Czy tak się czuję?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o dar bycia dzieckiem wobec Boga.
- podziękować za to, że Bóg chce mnie dotykać
- powierzyć się Matce Najświętszej, Matce Jezusa.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić