Wtorek 8-ego Tygodnia Zwykłego

1.03.2011

1. Stanąć w obecności Bożej:
Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Nagroda za dobrowolne ubóstwo (Mk 10,28-31)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć swój dom, swoją rodzinę, swoich przyjaciół i znajomych.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym nie zwątpił w sens postępowania za Tobą.
Punkt 1. „Oto my opuściliśmy wszystko i poszliśmy za Tobą”. Czy wypowiadałem kiedyś podobne słowa do Jezusa? Oto tyle dla Ciebie zrobiłem i co? Nic z tego nie mam? Co tak naprawdę poświęciłem dla Jezusa? Czy potrafię to nazwać? Czy jest tego tak naprawdę dużo? Opuściłem wszystko?
Punkt 2. „Nikt nie opuszcza...”. Jezus zapewnia, że niczego nie tracimy podążając za Nim, a zyskujemy znacznie więcej. „Chrystus niczego nie zabiera, a daje wszystko” to słowa Papieża Benedykta XVI w Kolonii skierowane do młodzieży. „Kto oddaje się Jemu, otrzymuje stokroć więcej” – mówił też papież wtedy. Jakie uczucia budzą się we mnie rozważając te słowa? Porozmawiam o tym teraz z Jezusem.
Punkt 3. „...wśród prześladowań...”. Jezus obiecuje stokroć więcej niż człowiek dla niego opuszcza, ale jednocześnie dodaje, że nie obędzie się to bez cierpienia. Czy chciałbym, aby moja wiara w Jezusa i głoszenie Jego Ewangelii było permanentnym sukcesem? Czy zetknąłem się już z porażkami, z cierpieniem z powodu wiary? Poproszę o zrozumienie, że mam iść za Jezusem także, gdy spotyka mnie prześladowanie.
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o dar nadziei w podążaniu za Jezusem.
- podziękować za tych, których mi Jezus dał od czasu, gdy zacząłem iść za Nim
- powierzyć się Matce Najświętszej, która całe swoje życie oddała Bogu.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić