Niedziela Palmowa A

17.04.2011

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Uroczysty wjazd do Jerozolimy (Mt 21,1-11)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa jadącego na oślicy, widzieć ludzi, którzy wołają i rzucają płaszcze i gałązki drzew.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o zainteresowanie Tobą.
Punkt 1. „Jezus posłał dwóch uczniów...”. Jezus wyznacza proste zadanie swoim uczniom – odnalezienie oślicy i przygotowanie jej dla Niego. Jakie zadanie ostatnio wyznaczył mi Pan? Z kim go miałem realizować? Czy może było ono tak proste, że nie dostrzegłem, że Jego wola jest ukryta za tym poleceniem?
Punkt 2. „Uczniowie poszli i uczynili jak im Jezus polecił”. Uczniowie wypełniają polecenie Jezusa. Czyje polecenia wypełniam a czyich nie chcę wypełniać, mam olbrzymie problemy z przyjęciem ich jako woli Jezusa? Czy porozmawiam z Jezusem na ten temat?
Punkt 3. „Gdy wjechał do Jerozolimy poruszyło się całe miasto”. Osoba Jezusa poruszyła wszystkich mieszkańców Jerozolimy. A mnie Jezus porusza? Czy Jego osoba angażuje moje uczucia, myśli, wolę, wyobraźnię? Czy jestem wstanie wołać: Błogosławiony, który przychodzi w imię Pańskie? Czy też ten Wielki Tydzień nie tak bardzo mnie obchodzi?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o zainteresowanie Jezusem
- podziękować za to, że Jezus wyznacza mi proste zadania
- powierzyć się Matce Najświętszej, Matce Mesjasza.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.