Piątek IV Tygodnia Wielkiego Postu

8.04.2011

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Spory w czasie Święta Namiotów (J 7,1-2.10.25-30)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa jak podąża do Jerozolimy na święto. Widzieć Go w świątyni.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o odwagę w obliczu zagrożeń.
Punkt 1. „Nie chciał bowiem chodzić po Judei, bo Żydzi mieli zamiar Go zabić.”Jezus doskonale zdaje sobie sprawę, że Jego życie jest zagrożone. Niepotrzebnie nie idzie w obszar, który stwarza zagrożenie dla Niego. Ale i bez lęku udaje się do Jerozolimy na czas święta, zachowując wszelkie środki ostrożności. Oto roztropność i wolność od strachu przed śmiercią i zaufanie Ojcu, który kieruje wszystkimi wydarzeniami na ziemi. Jakie uczucia mnie towarzyszą, gdy jestem czymś zagrożony? Czy zwycięża lęk? Czy potrafię roztropnie kalkulować ryzyko, ale jednocześnie nie bać się następnego dnia, dlatego, że Bóg nade mną czuwa?
Punkt 2. „Mnie znacie i wiecie skąd jestem”. Na ile znam Jezusa? Co o Nim wiem? Na ile poznałem już Ewangelię? Na ile poznałem świat, w którym żył będąc na ziemi. Na ile poznałem Jego głos?.
Punkt 3. „Nikt nie podniósł na Niego ręki, ponieważ godzina Jego jeszcze nie nadeszła”. Oto w ręku Boga są wszystkie wydarzenia na ziemi. Jezusowi grozi śmierć, ale nikt nie odważa się go pojmać – działaniu Boga podlegają także ci, którzy noszą w sobie nienawiść. Czy będę pamiętał o tej prawdzie, że nic mi się nie stanie, dopóki godzina moja nie nadejdzie? Poproszę o łaskę rozpoznania godziny, w której przyjdzie mi złożyć ofiarę.
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o wolność od strachu przed niebezpieczeństwem śmierci
- podziękować za znajomość Jezusa
- powierzyć się Matce Najświętszej, Matce Jezusa.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.