Wielki Piątek

2.04.2010

1. Prośba do Ducha Świętego:
Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
2. Przeczytać tekst: Ukrzyżowanie Jezusa (J 19,23-30)
3. Modlitwa wstępna
Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
4. Wyobrażenie sobie miejsca: Znaleźć się na Golgocie. Zobaczyć obojętnych żołnierzy, którzy zajmują się podziałem szat Jezusa. Przenieść wzrok pod krzyż, gdzie stoi Maryja, dwie Marie i Jan. Wyobrazić sobie ich uczucia. Usłyszeć słowa: Oto Matka Twoja. Popatrzeć na Jezusa, który kona na krzyżu. Widzieć moment Jego śmierci. Zauważyć swoje uczucia, które budzi ten widok.
5. Prośba o owoc rozmyślania – Proszę Cię, Panie, o łaskę współcierpienia z Tobą.
Punkt 1. Stanę pod krzyżem obok Maryi, kobiet i Jana. Zobaczę rozdźwięk między zachowaniem żołnierzy, a tych, którzy są pod krzyżem. Dotknę krzyża. Będę milczeć wobec ogromnej tajemnicy cierpienia Boga i ludzi, którzy Go kochają. Czy pozwolę sobie na łzy?
Punkt 2. Słowa: „Oto Matka twoja” dotyczą także mnie. Uznam Maryję za swoją Matkę. Tak chce Jezus. Podziękuję za Jej opiekę.
Punkt 3. Ostatni akt woli Ojca to skosztowanie octu. To bardzo niewiele, ale w momencie konania to heroizm. Jezus chce wszystko wypełnić. Nawet to. Do końca. Co do joty. Jeśli mam odwagę, poproszę o łaskę wiernego wypełniania woli Ojca. Nawet jeśli będzie bardzo boleć.
6. Modlitwa końcowa:
- prosić o łaskę stanięcia w duchu pod krzyżem o godz. 15.00.
- podziękować za to, że Jezus umarł dla mnie
- powierzyć się Matce Najświętsze, mojej Matce.