Czwartek II Tygodnia Wielkanocnego

19.04.2012

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Kto wierzy w Syna ma życie wieczne (J 3,31-36 )
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Wyobrazić sobie Jana Chrzciciela przemawiającego do ludzi.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o życie wieczne.
Punkt 1. „Kto przychodzi z wysoka, panuje nad wszystkimi, a kto z ziemi pochodzi, należy do ziemi i po ziemsku przemawia”. Niebo i ziemia – dwa światy. Do którego świata bardziej należę? Czy potrafię rozróżnić kto przemawia po „niebiańsku” a kto po „ziemsku”? Czyli kto mówi słowa pochodzące od Boga, a kto mówi tylko słowa pochodzące od człowieka? Poproszę o dar rozróżnienia głosu Boga w świecie, który mnie otacza.
Punkt 2. „Kto wierzy w Syna ma życie wieczne”. Ważne jest dbanie o to, aby na ziemi nam się dobrze żyło. Także, aby mnie się dobrze żyło. Ale to tylko życie ziemskie. Życie wieczne to wiara w Syna Bożego Jezusa Chrystusa. Czy dostrzegam wybór, którego mam dokonać? Czy dostrzegam wybór, którego mam dokonywać każdego dnia? Wybór między wiarą w Syna Bożego i tym, w czym ma upodobanie, a moimi pomysłami, moim wygodnictwem, moimi planami na życie?
Punkt 3. „Kto nie wierzy Synowi, nie ujrzy życia, lecz grozi mu gniew Boży”. Nie uwierzyć Jezusowi to nie jest tylko jeden z tysięcy wyborów, których dokonujemy w życiu. To wybór zasadniczy i podstawowy. Jeśli nie opowiem się z wiarą, grozi mi śmierć. Czy chcę wybrać życie? Czy chcę wierzyć Jezusowi we wszystkim?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o wiarę w Syna Bożego
- podziękować za perspektywę życia wiecznego
- powierzyć się Matce Najświętszej, która pierwsza uwierzyła w to, co jej powiedział Archanioł Gabriel
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić