Czwartek V Tygodnia Wielkanocnego

10.05.2012 


 1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Wytrwajcie w miłości mojej (J 15,9-11)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Wyobrazić sobie Jezusa przemawiającego do apostołów w czasie Ostatniej Wieczerzy.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym wytrwał w przyjaźni z Tobą.
Punkt 1. „Wytrwajcie w miłości mojej”. Bóg nas kocha. Bóg mnie kocha. Gdzie jest zatem problem mojego życia? W tym, że opuszczam Jego miłość, unikam jej, nie dostrzegam, uciekam nieraz wręcz od niej. Wytrwać w miłości Jezusa. To tak jak wytrwać na adoracji Najświętszego Sakramentu. Chcę uciec, bo... bolą kolana, zimno w kościele, muszę jeszcze tyle rzeczy zrobić. A On patrzy na mnie i kocha. Czy moje życie jest trwanie w Jego miłości? Poproszę o tę łaskę.
Punkt 2. „Jeśli będziecie zachowywać Moje przykazania, będziecie trwać w miłości Mojej”. Trwać w miłości nie jest to bezczynność. Trwanie to słuchanie Jezusa i Jego słów, Jego rad, Jego przykazań. Zachowywać przykazania to znaczy nie zapominać o nich i wprowadzać w życie. Trwanie w Jezusowej miłości to droga, to wysiłek. Czy chcę iść tą drogą, czy nią idą, czy wczoraj nią szedłem?
Punkt 3. „To wam powiedziałem, aby radość moja w was była i aby radość wasza była pełna”. Gdy trwamy w miłości Jezusa pojawia się radość. Radość, która jest pełna, która nie przemija nawet wtedy gdy jest smutno. Jest ona inna, bo jest darem, a nie naszym poprawieniem sobie samopoczucia. Zjedzenie czekolady może dać trochę radości. Ale co dalej? Ile można zjeść czekolady. Jezus obiecuje mi radość swoją, radość Bożą, która przekazuje, gdy trwamy przy Nim.
7. Modlitwa końcowa: 
 - prosić o dar bliskości z Jezusem
- podziękować za dar radości
- powierzyć się Matce Najświętszej, Pannie wiernej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.