Wspomnienie św. Floriana, męczennika

4.05.2012


1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
 2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
 3. Przeczytać tekst: Ja jestem droga, prawda i życiem (J 14,1-6)
 4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
 5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć swoje mieszkanie w niebie.
 6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abyś był dla mnie drogą.
 Punkt 1. „Niech się nie trwoży serce wasze”. Jezus wzywa do pozbycia się bojaźni o przyszłość. Tak wiele energii pochłania nam zastanawianie się nad tym, jak to z nami będzie jutro, za rok, za 10 lat, po śmierci. Tymczasem nie ma się czego bać. Jeśli wierzymy w Boga. Czy ja bardziej kieruję się lękiem czy wiarą? Będę szczery w odpowiedzi...
 Punkt 2. „Przyjdę powtórnie i zabiorę was do siebie”. Jezus nie tylko przygotował nam miejsce, ale także nas osobiście tam zabierze. Czyż Jezus nie kocha mnie nadmiernie? Sam po mnie chce przyjść... Docenię w modlitwie dziękczynienia tę wrażliwość mojego Pana...
 Punkt 3. „Ja jestem drogą, prawdą i życiem”. Ludzie pytają się: jak żyć? Jezus odpowiada: idąc za Mną. Czy pragnę iść za Panem każdego dnia, czy pragnę być prawdziwy, tak jak On tego chce, czy pragnę przyjąć Jego życie?
 7. Modlitwa końcowa: 
 - prosić, bym umiał iść za Jezusem
 - podziękować za troskę Jezusa o mnie
 - powierzyć się Matce Najświętszej, Niosącej Jezusa.
 8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.