3 stycznia

3.01.2012


1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Chrystus jest Barankiem, który gładzi grzechy świata. (J 1,29-34)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jana Chrzciciela nad Jordanem.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o wiarę, że Jezus gładzi moje grzechy.
Punkt 1. „Oto Baranek Boży, który gładzi grzechy świata”. Słyszymy te słowa na każdej mszy świętej przed przyjęciem Komunii świętej. Czy pragnę przyjmować komunię świętą? Jak często ją przyjmuję? Jak długo jej nie przyjmuję? Dlaczego nie chcę przyjmować? Grzechy? Jezus je gładzi. Gładzi grzechy całego świata, a co dopiero moje. Kiedy pójdę do spowiedzi?
Punkt 2. „Ja Go przedtem nie znałem...”. Jan nie znał w pełni kim jest Jezus... Czy ja mogę powiedzieć o sobie, że znam Jezusa? Na ile Go znam? Dobrze, czy tylko tak sobie? Czy chcę Go poznawać? Najbardziej poznajesz Jezusa pozwalając Mu zgładzić swoje grzechy...
Punkt 3. „Ujrzałem Ducha, który jak gołębica zstępował z nieba i spoczął na Nim”. Jan zobaczył znak, w którym odkrył prawdę o Jezusie jako Mesjaszu. Czy doświadczyłem działania Ducha Świętego w sakramencie pokuty? Czy chcę doświadczyć Jego mocy w tym sakramencie? Duch Święty udziela się tym, którzy Go pragną... wzbudzę w sobie pragnienie przyjęcia Daru Ducha Świętego w czasie najbliższej spowiedzi.
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o pragnienie oczyszczenia z grzechów.
- podziękować za dar Ducha Świętego związany z sakramentem pokuty.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Bożej Rodzicielce.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić