Wspomnienie św. Franciszka Salezego, biskupa i doktora Kościoła

24.01.2012

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Prawdziwi krewni Jezusa. (Mk 3,31-35)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Maryję i kuzynów Jezusa pragnących zobaczyć się z Nim. Widzieć Jezusa i słyszeć Jego słowa.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o świadomość rodzinnej więzi z Jezusem.
Punkt 1. „Oto Twoja Matka i bracia na dworze pytają się o Ciebie”. Rodzina Jezusa wraz z Jego Matką udaje się do Niego, aby z Nim porozmawiać. Żydzi uważali Jezusa za szalonego lub opętanego. Może i rodzina przyszła do Niego, aby Go powstrzymać przed tak spektakularną i powodującą niepokoje społeczne działalnością. Jaki jest wpływ mojej rodziny na mnie, na moje poglądy, moje decyzje, mój sposób życia? Może członkowie mojej najbliższej rodziny chcieli mi kiedyś wybić z głowy moje pomysły na życie, moje powołanie, które chciałem wypełnić? Czy osiągnęli skutek? Czy z czegoś w życiu zrezygnowałem, bo rodzina mi się sprzeciwiła? Co teraz myślę o tamtych sytuacjach? Czy coś straciłem?
Punkt 2. „Któż jest moją matką i którzy są braćmi?”. Jezus jakby odcinał się od swojej rodziny ziemskiej. Jemu zależy na rodzinie wiecznej, na braciach i siostrach, którzy będą nimi na zawsze, nie tylko tutaj na ziemi. Czy czuję się bratem, siostrą Jezusa? To bardzo bliska relacja. Czy mam rodzeństwo? Czy potrafię swoje rodzeństwo rozszerzyć na tych, którzy wierzą w Jezusa? To także moim bracia i siostry...
Punkt 3. „Kto pełni wolę Bożą, ten Mi jest bratem, siostrą i matką...”. Rodzina Jezusa to osoby pełniące wolę Boga. Oto kluczowa sprawa w naszym życiu – poznać i wypełniać wolę Pana Boga. Pośród pobożnych ludzi wielu jest tych, którzy w większości realizują swoją wolę w religijny sposób – uczęszczając do kościoła i wykonując pobożne praktyki. Jezusowi chodzi jednak o rodzinę, która potrafi wszystko /nawet siebie samych i swoich bliskich/, pozostawić, aby podążać za tym, czego chce Bóg. Czy należę do tych ludzi, o których Jezus może powiedzieć, że jest Jego bratem i siostrą?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o poznanie woli Bożej.
- podziękować za rodzinę Jezusa, Kościół.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Matce Jezusa.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić