Niedziela Chrztu Pańskiego B

8.01.2012

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Chrzest Jezusa. (Mk 1,6b-11)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jana Chrzciciela nad Jordanem i Jezusa nad którym otwiera się niebo i zstępuję Duch Święty.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o otwartość na Ducha Świętego.
Punkt 1. „Ja chrzciłem was wodą, On zaś chrzcić was będzie Duchem Świętym”. Przyjąłem chrzest nie Jana, ale Jezusa. Zostałem ochrzczony Duchem Świętym. Czyli zanurzony w Duchu Świętym. Jakie jest moje osobiste doświadczenie obecności Ducha Świętego? Czy doświadczyłem Jego obecności i kształtowania moich decyzji i wyborów, czy znam Jego delikatne tchnienie? Może wciąż potrzebuję wylania Ducha Świętego? Jest On dla mnie niezbyt znaną Osobą Trójcy Świętej?
Punkt 2. „ujrzał rozwierające się niebo i Ducha Świętego zstępującego na siebie...”. Bóg objawia tajemnicę swojego życia: tajemnicę Ojca, Syna i Ducha Świętego. Niebo się otwiera dla tego, kto przyjmuje Ducha Świętego. Życie na ziemi staje się niebem jeśli otworzę się na Ducha Świętego. Czy chcę być coraz bardziej otwarty na Ducha Świętego? Czy chcę, aby na mnie zstępował, ożywiał, umacniał, posyłał? Obudzę w czasie tej modlitwy na nowo to pragnienie...
Punkt 3. „Tyś jest mój Syn umiłowany...”. Ojciec mówi do Syna: jesteś umiłowanym dzieckiem moim. Ja jestem ochrzczony, jestem dzieckiem Boga. Czy słyszę w sobie te słowa: Tyś jest moim synem (córką) umiłowanym (-waną)? To do mnie są te słowa też... będę trwał w czasie modlitwy przy tych słowach, i zbadam jakie uczucia wzbudzają one we mnie. Czy naprawdę czuję się miłowany, czy jeszcze się tego uczucia boję?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o poczucie bycia miłowanym przez Boga jak dziecko.
- podziękować za dar Ducha Świętego związany z sakramentem chrztu.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Oblubienicy Ducha Świętego.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić