Poniedziałek III Tygodnia Zwykłego

23.01.2012

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Chrystus przeciw szatanowi. (Mk 3,22-30)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Belzebuba, władcę złych duchów i jego „armię”. Zobaczyć Jezusa i Jego „armię” – wierzących i ufających Mu.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o łaskę demaskowania i odpierania szatańskich pokus.
Punkt 1. „Ma Belzebuba i przez władcę złych duchów wyrzuca złe duchy”. Jezus – Syn Boga – nie uniknął nawet oskarżenia o bycie opętanym przez diabła. Walczył ze złymi duchami, wypędzał je z osób opętanych, czynił ludzi wolnymi, a został posądzony o bycie na usługach Belzebuba. Zadziwiająca jest zdolność człowieka do niedostrzegania działania Bożego. Czy zdaję sobie sprawę, że w moim życiu również toczy się walka ze złym duchem? To on będzie chciał zdyskredytować wszelkie dobro, które czynię, a które jest bezinteresowne, wszelkie dobro, które rodzi się we mnie. Poproszę o umiejętność rozpoznania ataków złego ducha na moją duszę.
Punkt 2. „Jak może szatan wyrzucać szatana?”. Jezus broni się przypowieścią, w której wykazuje jak absurdalne są zarzuty uczonych w Piśmie. Zdaje sobie sprawę z mocy złego ducha – to mocarz, którego trzeba pokonać, aby uwolnić kogoś lub jego dom od złego wpływu. Mocarz szatański nie jest jednak silniejszy od Jezusa. Modlitwa i zaufanie Jezusowi, temu, który ma moc wyrzucać złe duchy, wiązać owego mocarza, jest bronią przeciw złym duchom. Czy boję się złego ducha i jego mocy? Czy zwracam się w chwilach pokus i trudnych doświadczeń z zaufaniem do Jezusa, aby mnie uwolnił od wpływu demonów?
Punkt 3. „Kto by jednak zbluźnił przeciw Duchowi Świętemu...”. Uczeni w Piśmie zbluźnili przeciw Jezusowi. On jednak mówi, że każde bluźnierstwa mogą być przebaczone, z wyjątkiem tego przeciw Duchowi Świętemu, bo to za Jego sprawą dokonuje się przebaczenie. Szatan jest sprawcą zła i kusi człowieka do grzechów: drobnych, małych, wielkich i olbrzymich, obrażających Boga. Jeśli człowiek odwróci się od Ducha Świętego, nie będzie miał możliwości odwrócić się od grzechu, bo nie będzie się mogło dokonać oczyszczenie. Poproszę Ducha Świętego o łaskę poznania swojego grzechu, poproszę, aby zawsze prowadził mnie do sakramentu pokuty, gdzie Jego łaska obmywa mnie i daje wolność dziecka Bożego, uwalnia mnie od wpływu szatana.
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o wierność Duchowi Świętemu.
- podziękować za wiarę w Jezusa.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Oblubienicy Ducha Świętego.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić