II Niedziela Wielkiego Postu A

20.03.2011

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Przemienienie Jezusa (Mt 17,1-9)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa w świetle na górze. Widzieć apostołów, ich zdziwienie i lęk. Słyszeć głos Ojca.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym mógł doświadczyć oglądania Ciebie.
Punkt 1. „Jezus wziął z sobą Piotra, Jakuba i brata jego Jana i zaprowadził ich na górę wysoką osobno”. Jezus bierze swoich uczniów najbliższych i prowadzi ich na górę. Kto mnie prowadzi w góry? Może to ja prowadzę? A może mam inne miejsca, w które zostałem doprowadzony i przeżyłem tam coś niezwykłego? Gdzie to było? Kto mnie prowadził? Czy nie Jezus? Podziękuję za to prowadzenie...
Punkt 2. „Tam przemienił się wobec nich”. Doświadczyć widzenia Boga – oto góra Tabor. Uczniowie widzieli Jezusa jako człowieka, niezwykłego, o niezwykłych zdolnościach, ale jednak tak bardzo im bliskiego i ludzkiego. Na tej górze zobaczyli coś, co nie mieściło im się w głowach: boską światłość bijącą od ich Mistrza. Kiedy dostrzegłem, że Jezus to nie dobry nauczyciel, o którym opowiadają księża, ale Bóg, który jest całkiem inny od człowieka? Poproszę o takie doświadczenie, o wewnętrzne światło, o widzenie zmysłami duszy boskości Jezusa...
Punkt 3. „Wstańcie, nie lękajcie się”. Uczniowie przerażeni zostali prawdą słów Boga, które słyszeli. Żywy Bóg, który się objawia budzi przerażenie. Czy bałem się Boga? Czy się Go boję? Dlaczego? Kiedy Bóg wprawia mnie w przerażenie? Czy słyszę wtedy również głos: nie lękaj się? Poproszę o dar bojaźni Bożej.
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o dar bojaźni Bożej
- podziękować za boskość Jezusa,
- powierzyć się Matce Najświętszej, Matce Syna Bożego.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.