Wspomnienie śś. Perpetuy i Felicyty, męczennic

7.03.2011

1. Stanąć w obecności Bożej:
Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Przypowieść o przewrotnych rolnikach (Mk 12,1-12)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa opowiadającego przypowieść. Widzieć reakcję uczonych w Piśmie.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym zdał sobie sprawę, że moje życie jest dzierżawą.
Punkt 1. „Oddał ją w dzierżawę rolnikom i wyjechał”. Bóg stworzył świat, urządził go doskonale i oddał człowiekowi w zarząd. Człowiek jednak zaczął się na świecie panoszyć jak ptak w nie swoim gnieździe. Zapomniał kto jest właścicielem. Kim ja jestem? Czy chcę panoszyć się w swoim życiu? Zarządzać nim tak, jakbym sam był jego źródłem? Czy uznam z pokorą, że pracuję w winnicy danej mi w dzierżawę?
Punkt 2. „Cóż uczyni właściciel winnicy?”. Może panoszenie się przez człowieka na tym świecie wydaje się być niczym nie pohamowane. Ale przyjdzie czas rozliczenia. Czy ja chcę być dobrym dzierżawcą? Czy chcę żyć dla Pana? Poproszę o takie pragnienie...
Punkt 3. „Zrozumieli, że przeciw nim powiedział tę przypowieść”. Uczeni w Piśmie i arcykapłani doskonale zrozumieli sens przypowieści. A jednak ich stosunek do Jezusa się nie zmienił i wkrótce mieli postąpić tak jak ci przewrotni rolnicy, zabić Syna Bożego. Jaka przypowieść Jezusa jest o mnie? I co z tego wynika? Czy coś zmieniła w moim życiu?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o dar realizacji Jezusowego nauczania w moim życiu.
- podziękować za Jezusowe przypowieści.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Matce Słowa Bożego.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.