Piątek III Tygodnia Adwentu

16.12.2011
1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Jan był lampą, co płonie i świeci. (J 5,33-36)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć Jezusa mówiącego od Żydów.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym widział dzieła, które czyniłeś i czynisz.
Punkt 1. „Ja nie zważam na świadectwo człowieka, ale mówię, abyście byli zbawieni”. Jezusowi nie zależało na chwale pochodzącej od ludzi. Jego odniesieniem była wola Ojca i plan zbawienia świata. To podstawa chrześcijaństwa: wypełniać wolę Boga. Często jednak o tym zapominamy i bardzo chcemy robić to, co powstaje tylko w naszym umyśle, albo podsuną nam to inni ludzie. Na czym opieram swoje życie? Na czyich opiniach? Dlaczego są one dla mnie tak ważne? A Bóg? Jak często daję mu szansę powiedzenia czegoś na mój temat?
Punkt 2. „Ja mam świadectwo większe od Janowego”. Jan Chrzciciel to ostatni prorok Starego Testamentu. Stary Testament to prawo i jego wypełnianie, które ma zapewnić zbawienie. Jezus przynosi nowe prawo i nowe świadectwo prawa miłości, świadectwo potężniejsze i mocniejsze. Czy na Ewangelię patrzę jak na zapis świadectwa Jezusa? On czyni to, w co wierzy – a jak jest ze mną? Czy to świadectwo jest dla mnie przykładem, takim bym się nim kierował, a nie tylko pokładał ufność w przestrzeganiu przykazań i niepopełnianiu grzechów?
Punkt 3. „Dzieła, które czynię, świadczą o Mnie”. To co czynił Jezus było świadectwem Jego boskiej misji. Patrząc na Jego dzieła, wierzymy w Niego. Moje dzieła także świadczą o mnie. Co mogą powiedzieć o mnie moje dzisiejsze, wczorajsze dzieła? Dzieła z ostatniego tygodnia? Kim jestem na podstawie moich dzieł? Czy po moich dziełach można poznać, że wierzę w Jezusa? Czy potrafię odpowiedzieć na to pytanie?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o łaskę dawania świadectwa o Jezusie.
- podziękować za Ewangelię, zapis dzieł, których dokonał Jezus.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Matce Syna Bożego.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.