Święto św. Szczepana, pierwszego męczennika

26.12.2011


1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Zapowiedź prześladowań (Mt 10,17-22)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć obraz prześladowania chrześcijan naszkicowany przez Jezusa.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o odwagę na czas prześladowań.
Punkt 1. „Miejcie się na baczności przed ludźmi”. Jezus jest realistą – wie, że ludzie to nie niewinne gołąbki, ale nieraz są jak jadowite węże, które chcą unicestwić tych, których On posyła do głoszenia Ewangelii. Jezus podaje konkretne przykłady prześladowań: biczowanie, wydawanie przed bliskimi, sądy. Ale obiecuje pomoc: pomoc Ducha Świętego do dania świadectwa. Misjonarz nigdy nie jest sam. Jakie uczucia wzbudza we mnie ten tekst? Czy jestem w stanie przyjąć prawdę tych słów, że głoszenie Ewangelii stawia nas w perspektywie nienawiści i odrzucenia?
Punkt 2. „Kiedy was wydadzą nie martwcie się o to, jak ani co macie mówić”. Nieraz może słyszymy dobrą radę w kłopotach: nie martw się. Tym razem te słowa mówi Jezus. Jeśli tak mówi, to znaczy, że to zmartwienie możemy spokojnie Jemu powierzyć. Ważne bym był blisko Niego, On, kiedy trzeba, będzie działał. Czy chcę tak Mu zaufać, aby powierzyć Mu także ten czas, kiedy będę się bał prześladowania i upokorzenia ze względu na moją wiarę?
Punkt 3. „Kto wytrwa do końca ten będzie zbawiony”. Podstawowa cecha misjonarza i chrześcijanina to wytrwałość. Roztropna wytrwałość, ta która uwzględnia nasze siły i uwzględnia siły przeciwnika. Jak reaguję na życiowe przeszkody? Czy potrafię doprowadzić zadania do końca, mimo że wszystko się wali i nikt mnie nie rozumie? Zastanowię się nad tą swoją postawą…
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o wytrwałość w głoszeniu Ewangelii
- podziękować za obietnicę pomocy Ducha Świętego
- powierzyć się Matce Najświętszej, Pannie wiernej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.