Uroczystość Świętej Bożej Rodzicielki Maryi

1.01.2012

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Pasterze u żłóbka. (Łk 2,16-21)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Świętą Rodzinę w Betlejem.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o miłość, która panowała w świętej Rodzinie.
Punkt 1. „Paterze pospiesznie udali się do Betlejem i znaleźli Maryję, Józefa i Niemowlę, leżące w żłobie”. Pasterze spieszyli się, żeby zobaczyć, co też wydarzyło się w Betlejem. I znaleźli Rodzinę. Niby taką samą jak wiele innych rodzin. A jednak nie taką samą. Spotkanie z tą Rodziną, z Dzieciątkiem, było dla nich spotkaniem z Bogiem i spełnieniem Jego obietnic. Odtąd już żadna rodzina nie jest taka sama. Bóg przychodzi przez rodzinę. W rodzinie Bóg się objawia, staje się obecny. Czy znajduję Boga w mojej rodzinie? Co myślę mojej przyszłej rodzinie, którą mam zamiar założyć? Na ile jest ona podobna do Rodziny Jezusa? Aby była podobna, muszę zbliżyć się do świętej Rodziny. Spróbuję wejść do świętej Rodziny i pobyć i niej trochę, nauczyć się, jak tworzyć rodzinę, w której jest Bóg.
Punkt 2. „Maryja zachowywała wszystkie te sprawy i rozważała je w swoim sercu”. Gdy wchodzimy do Rodziny Jezusa, widzimy Maryję rozważającą, to co się dzieje, to co ludzie mówią. Czym wypełnione jest moje serce, co w nim zachowuję? Co zachowałem z wczorajszego dnia? Czy wracam na modlitwie do wydarzeń, które są dla mnie niezrozumiałe, przekraczają mnie? Czy pójdę za przykładem Maryi i będę rozważał moje życie?
Punkt 3. „Gdy nadszedł dzień ósmy i należało obrzezać Dziecię, nadano Mu imię Jezus”. Jezus znaczy „Bóg zbawia”. Imię Dziecka zapowiadało, to co ma się wydarzyć w przyszłości: odkupieńczą śmierć i zmartwychwstanie Jezusa. Jakie jest moje imię? Co ono oznacza? Czy lubię swoje imię? Czy jestem wdzięczny rodzicom, że mi je wybrali? Jezus zbawił także mnie, Jego imię jest mi bliskie, moje imię jest bliskie Jemu. Podziękuję Bogu za swoje imię i złoże w jego rękach moją przyszłość, ten rozpoczęty rok kalendarzowy.
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o pragnienie przebywania w świętej Rodzinie.
- podziękować za swoje imię.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Bożej Rodzicielce.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić