Wspomnienie św. Mikołaja, biskupa

Wtorek II Tygodnia Adwentu
6.12.2011

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Bóg nie chce zguby zbłąkanych (Mt 18,12-14).
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć stado owiec i tę zagubioną odnajdywaną przez pasterza.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym pozwolił się Tobie odnaleźć.
Punkt 1. „Jak wam się zdaje?”. Jezus pyta mnie o zdanie nt. przypowieści o zagubionej owcy. Jak odbieram ten obraz? Co mnie w nim porusza? Co wprawia może w lęk, zakłopotanie, co budzi opór? Czy w ogóle reaguję na ten obraz?
Punkt 2. „Czy nie pójdzie szukać tej, która się zgubiła?”. Może nam się czasem wydawać, że nie zasługujemy na uwagę ze strony Boga, ze strony ludzi. Że nie potrzebujemy pomocy, nawet jeśli wiemy, że jest z nami źle, że się pogubiliśmy, to uważamy, że jakoś damy sobie radę, a jest przecież 99 innych, którzy potrzebują uwagi i pomocy. Zupełnie nie dociera do nas, że Bóg chce kierować swoją uwagę na nas. Czy chcę być zauważony i odnaleziony przez Boga? Czy raczej wolę sobie dać radę sam?
Punkt 3. „Nie jest wolą Ojca waszego, który jest w Niebie, żeby zginęło jedno z tych małych”. Nie jest wolą Boga, bym zginął. W jakiejkolwiek jestem sytuacji. Nie jest wolą Boga, by cokolwiek we mnie zginęło, by jakaś cząstka mnie – uczucia, pamięć, wyobraźnia, ciało itd... nie interesowała Boga, by nie chciał jej zbawić, odnaleźć i uzdrowić. Mogę być w 99 procentach zdrowy, ale i ten 1 procent jest Bogu potrzebny. Czy pozwolę Bogu odnaleźć i uzdrowić tę moją ukrytą cząstką?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o dar uzdrowienia najmniejszej cząstki mojego człowieczeństwa.
- podziękować za Boga, który mnie szuka
- powierzyć się Matce Najświętszej, Pannie wiernej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.