Czwartek I Tygodnia Wielkiego Postu

25.02.2010

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Wytrwałość w modlitwie. Złota zasada postępowania. (Mt 7,7-12)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć siebie długo pukającego do drzwi domu, w którym jest Jezus.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o cierpliwość.
Punkt 1. „Proście a będzie wam dane, szukajcie a znajdziecie, kołaczcie a otworzą wam”. Zbyt łatwo się zniechęcamy. Gdy nam ktoś odmówi, gdy nie możemy znaleźć tego, czego szukamy, gdy stoimy przed drzwiami, których nikt nie chce nam otworzyć. Jednak jeśli prosimy Boga, On nas słucha. Jeśli szukamy Go to na pewno da się znaleźć, jeśli pukamy do Niego, otworzy nam. Na tyle na ile wierzymy w Niego, na tyle czekamy. Czy jestem cierpliwy wobec Boga? Czy spieszno mi, żeby zrobił tak jak ja chcę? Dlaczego mi się spieszy?
Punkt 2. „Gdy którego z was syn prosi o chleb, czy jest taki, który poda mu kamień?”. Bóg daje dobre dary, bo jest dobry. Czasami myślimy, że Bóg jest jak człowiek, który jest nieczuły na prośby. A przecież takich ludzi nie ma zbyt wielu. A co dopiero Bóg. Poproszę o wiarę w dobroć Boga i o cierpliwość w proszeniu.
Punkt 3. „Wszystko więc, co byście chcieli, żeby wam ludzie czynili, i wy im czyńcie”. Prosta zasada. Ale jak łatwo ją odwrócić: co ludzie mnie czynią i ja im będę czynił. A czasem czynią zło. Na pewno zło najbardziej pamiętamy. Czy chcę postępować tak, jak ja sam chciałbym, aby wobec mnie postępowano? Czy mi się to udaje?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o cierpliwość.
- podziękować za dobroć Boga.
- powierzyć się Matce Najświętszej, naszej Orędowniczce u Boga.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić