II Niedziela Wielkiego Postu

28.02.2010

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst. Przemienienie Jezusa. (Łk 9,28b-36))
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć Jezusa modlącego się na górze. Widzieć Jego twarz i jaśniejące ubranie. Zobaczyć Mojżesza i Eliasza i śpiących uczniów. Widzieć ich zdziwienie i zakłopotanie. Widzieć obłok i słyszeć słowa Boga.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o dar kontemplacji Twojego oblicza.
Punkt 1. „Jezus wziął z sobą Piotra, Jana i Jakuba i wyszedł na góre, aby się modlić”. Jezus bierze apostołów na modlitwę. Czy Jezus zabiera mnie ze sobą na modlitwę? A może myślę, że to ja robię Mu łaskę i przychodzę się modlić? Czy chcę być zabierany na modlitwę? Czy Go o to proszę?
Punkt 2. „Gdy się modlił, wygląd Jego twarzy się odmienił, a Jego odzienie stało się lśniąco białe”. Czy przypatruję się ludziom modlącym się? Co widzę? Czy widziałem w nich coś nieziemskiego? Co się dzieje, gdy ja się modlę? Co czuję? Co myślę? Jak wyglądam? Co sądzę o sobie na modlitwie?
Punkt 3. „Tymczasem Piotr i towarzysze snem byli zmorzeni”. Jezus wybiera ich /trzech spośród dwunastu/, aby się wraz z nimi modlić, a oni śpią. Czy ja czuję się wybrany i zaproszony do modlitwy? A jak ten czas pożytkuję? Uczniowie pomimo, że spali, mieli udział w widzeniu Jezusa. Nawet gdy marnuję wiele okazji do modlitwy Jezus jest tak dobry, że może mi udzielić łaski oglądania Go w modlitwie kontemplacji. Czy proszę o taką modlitwę? Czy do niej dążę? Dlaczego tak i dlaczego nie?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o dar kontemplacji.
- podziękować za Jezusowe zaproszenie do modlitwy.
- powierzyć się Matce Najświętszej, wstawiającej się za nami.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić