Sobota V Tygodnia Zwykłego

13.02.2010

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Drugie rozmnożenie chleba. (Mk 8,1-10)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa, wielki tłum i uczniów. Słyszeć ich dialog. Wiedzieć jak Jezus bierze chleby, modli się i rozdaje. I jak to samo czyni z rybami.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, aby pozwolił się nakarmić.
Punkt 1. „Żal mi tego tłumu”. Głodni ludzie, którzy słuchają Jezusa wzbudzają w Nim żal. Czy słuchałem Jezusa, szukałem Go, zapominając o jedzeniu i innych potrzebach? Czy niedostatki, zimno, odległość zniechęcały mnie do słuchania Jezusa? Czy naprawdę nie wierzę, że Jezus wie o tym, jak się czuję i będzie chciał temu zaradzić? Chodzi o to, czy ja chcę bardziej słuchać niż wygodnie żyć…
Punkt 2. „Ile macie chlebów?”. Ile mam tego, czym mógłbym służyć braciom? Co to jest, co mam? Co posiadam? Czy uważam, że to mało i dlatego nie daję? Dla Jezusa nie ma ‘mało’. Jezus poprzez „mało” może dać wszystko.
Punkt 3. „Jedli do sytości, a pozostałych ułomków zebrali siedem koszów”. Nikt nie był głodny, nawet każdy był syty, tak że zostały jeszcze resztki. Przy Jezusie nikt nie będzie głodny. Pytanie tylko, czy ja chcę dać się nakarmić? Czy sam będę zabiegał o moje wygody i jedzenie, czy też pozwolę się nakarmić?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o zaufanie Bogu.
- podziękować za to, co wczoraj /dzisiaj/ zjadłem.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Królowej pokoju.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić