Czwartek V Tygodnia Zwykłego

11.02.2010

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Wiara Syrofenicjanki. (Mk 7,24-30)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa w domu, Syrofenicjankę, która przychodzi i prosi Go. Usłyszeć wymianę zdań.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, aby moja wiara nie poddawała się przeciwnościom.
Punkt 1. „Wstąpił do pewnego domu i chciał, żeby nikt o tym nie wiedział, lecz nie mógł pozostać w ukryciu”. Jezus chciał mieć trochę prywatności. Czy mam swoją prywatność? Czy chronię ją? Czy jestem zawsze i wszędzie dla innych? Jakie to konsekwencje niesie w moim życiu? Czy naprawdę jest to dobre? Kiedy ostatnio musiałem walczyć o swoją prywatność? Czy chcę czasu tylko dla siebie?
Punkt 2. „Pozwól wpierw nasycić się dzieciom; bo niedobrze jest wziąć chleb dzieciom i rzucić psom”. Współczesny człowiek szukający pomocy u Jezusa po takich słowach z pewnością by się uniósł gniewem albo co najmniej obraził. Jezus jasno zaznacza, że Żydzi są uprzywilejowani przed Bogiem. Jednak kobieta nie traci nadziei, podejmuje dialog, aby pomóc córce. Wierzy w to, czego chce. Jak jest z moją wiarą? Czy łatwo mnie zranić słowem, gdy czegoś potrzebuję i spotykam się z odmową, do tego jeszcze ostrą odmową? Czy pragnę takiej wiary jak ma ta kobieta, która nie zatrzymuje się na słowach, ale na skutkach swojej prośby?
Punkt 3. „Tak, Panie, lecz i szczenięta pod stołem jadają z okruszyn dzieci”. Wiele pokory jest w tej kobiecie. Czy umiałbym tak prosić? Czy ktoś mnie tak zdecydowanie prosił nie przejmując się moją niechęcią? Czy prosiłbym tak Boga?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o pokorną i mocną wiarę.
- podziękować za zdecydowane prośby, które udało mi się wypowiedzieć.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Pannie wiernej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić