Poniedziałek V Tygodnia Zwykłego

8.02.2010

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Uzdrowienia w ziemi Genezaret. (Mk 6,53-56)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć Jezusa, jak przeprawia się z uczniami na drugą stronę jeziora. Widzieć ludzi, którzy biegają i przynoszą chorych. Widzieć uzdrowienia.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym wierzył, że możesz mnie uzdrowić.
Punkt 1. „Skoro wysiedli z łodzi zaraz Go poznano”. Jezus był znany, Jezus był popularny. Jak ja się czuję, gdy jestem rozpoznawany? Z jakiego powodu jestem znany? Czy chciałbym być znany? Czy do tego dążę? Do czego mi to jest potrzebne? Jak zachowuję się w sytuacji, gdy ktoś mnie rozpoznaje?
Punkt 2. „Ludzie biegali po całej owej okolicy i zaczęli znosić na noszach chorych, tam gdzie, jak słyszeli, przebywa”. Jak widzę to zachowanie ludzi? Czy czasem nie nazbyt gorączkowo pragnęli cudu? Czy ja bym tak postępował? Czy tak postępuję, gdy nadarza się jakaś okazja, z której można skorzystać i liczy się pośpiech? Jak patrzę na ludzi, którzy ekscytują się szansą, która może ich spotkać?
Punkt 3. „Prosili Go, żeby choć frędzli u Jego płaszcza mogli się dotknąć”. Ci ludzie wierzyli, że nawet dotknięcie Jego ubrania może sprawić cud. Czy podoba mi się taka wiara? Jaka jest moja wiara? Czy wierzy w cud? Czy wierzy w moje uzdrowienie przez dotknięcie, jakiś prosty znak, prostą modlitwę? Czy też nie jest jej to potrzebne? Że to tylko dla prostych ludzi…
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o wiarę w proste cuda.
- podziękować za możliwość zbliżenia się ze swoją chorobą do Jezusa.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Uzdrowieniu chorych.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić