Czwartek po Popielcu

18.02.2010

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Pierwsza zapowiedź męki i zmartwychwstania. Warunki naśladowania Jezusa. (Łk 9,22-25)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa mówiącego do uczniów.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym miał odwagę wziąć swój krzyż.
Punkt 1. „Jeśli kto chce iść za Mną, niech zaprze się samego siebie, niech co dnia weźmie krzyż swój i niech mnie naśladuje”. Czy chcę iść za Jezusem? Czy jestem gotowy na wyrzeczenia? Czy znam swój krzyż? Czy chcę go nieść? Czy chcę codziennie go nieść? Czy chcę naśladować Jezusa w niesieniu krzyża?
Punkt 2. „Kto chce zachować swoje życie, straci je, a kto straci swoje życie z mego powodu, ten je zachowa”. Czy chcę zachować swoje życie? Czy boję się je stracić? Czy chcę je stracić ze względu na Jezusa? Czy paradoks zachowania życia za cenę jego straty pociąga mnie? Co o nim sądzę? Jakie uczucia we mnie wzbudza?
Punkt 3. „Cóż za korzyść ma człowiek, jeśli cały świat zyska, a siebie zatraci lub szkodę poniesie?”. Co chcę zyskać? Jakie z dóbr tego świata chcę zyskać? Ile jestem w stanie poświęcić za swoją duszę? Czy moja dusza jest dla mnie ważna? A może moje ciało jest ważniejsze? Moje uczucia? Moja inteligencja? Moja kariera? Co chcę zyskać?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o zbawienie swojej duszy.
- podziękować za krzyż, którym mnie Pan obdarzył.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Matce Bolesnej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić