I Niedziela Wielkiego Postu

21.02.2010

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Kuszenie na pustyni. (Łk 4,1-13)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa na pustyni. Widzieć Jego wyczerpanie postem. Usłyszeć pokusy, zobaczyć je. Widzieć szatana odstępującego od Jezusa.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym potrafił oprzeć się pokusom.
Punkt 1. „Nie samym chlebem żyje człowiek”. Jezus po 40 dniowym poście zostaje kuszony przez szatana. Odpowiada na pokusy Słowem Bożym. Życiowe potrzeby człowieka są ważne. Ale nie najważniejsze. Życie to nie tylko jedzenie i zaspokajanie swoich potrzeb. Czy ja oparłbym się takiej pokusie jaka spotkała Jezusa? Czy opieram się jej?
Punkt 2. „Panu, Bogu swemu, będziesz oddawał pokłon i Jemu samemu służyć będziesz”. Władza nad światem – pokusa stara jak tenże świat, nie jestem spod jej działania wyłączony. Czy potrafię się oprzeć pokusie władzy? Czy lubię rządzić i posiadać? Czy umiem poddać się pod czyjeś kierowanie? Jakim kosztem się to odbywa? A Bóg? Czy potrafię poddać się pod Boga i Jemu służyć?
Punkt 3. „Nie będziesz wystawiał na próbę Pana, Boga swego”. Stawiać wymagania Bogu? Czy to takie obce mnie? Ile razy próbowałem, by Bóg słuchał mnie? I myślałem, że mam rację? Wystawiać na próbę to Bóg może mnie, a nie ja Boga.
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o odkrycie pokus, które podsuwa mi szatan.
- podziękować Jezusowi za przykład walki z pokusami.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Niepokalanie Poczętej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić