Poniedziałek II Tygodnia Wielkiego Postu

1.03.2010

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst. Powściągliwość w sądzeniu i hojność. (Łk 9,28b-36))
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć obraz Jezusa Miłosiernego.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o hojność.
Punkt 1. „Bądźcie miłosierni, jak Ojciec wasz jest miłosierny”. Ojciec w swoim miłosierdziu posunął się do wydania swojego Syna na śmierć. Jakie są granice mojego miłosierdzia? Ile mogę przebaczyć? Czego jeszcze nie mogę? Czy chciałbym móc?
Punkt 2. „Nie sądźcie, a nie będziecie sądzeni”. Bardzo ciekawe jest, że uwielbiamy wydawać wyroki na innych, a sami nie potrafimy ich przyjąć. Czy chętnie oceniam i klasyfikuję ludzi? Dlaczego to robię? Co mi to daje? Co będzie, gdy osądzą mnie?
Punkt 3. „Dawajcie, a będzie wam dane”. Niechętnie dzielimy się, chętnie przyjmujemy. Jednak, aby dostać, trzeba dawać. Ot, paradoks Ewangelii. Jak jest z moją hojnością? Jakie uczucia towarzyszą mi, gdy się czymś dzielę? Czy łatwo mi to przychodzi czy trudno?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o hojność.
- podziękować za Jezusowe miłosierdzie.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Matce Miłosierdzia.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić