Sobota po Popielcu

20.02.2010

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Powołanie Lewiego. (Łk 5,27-32)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Lewiego siedzącego w komorze celnej. Widzieć wzrok Jezusa, który pada na niego. Słyszeć słowa Jezusa. Widzieć jak Lewi idzie za Nim. Widzieć wielkie przyjęcie w domu celnika.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym poznał swoje grzechy.
Punkt 1. „Jezus zobaczył celnika, imieniem Lewi”. Jezus widzi człowieka, widzi go tam, gdzie sam człowiek nie chciałby może być zauważony. W miejscu jego upadku, w miejscu jego grzechu. Gdy grzeszę, czy widzę wzrok Jezusa skupiony na sobie? Jaki to jest wzrok? Co on mi mówi?
Punkt 2. „Pójdź za Mną”. Jezus nie poucza Lewiego, nie nakłania do zmiany stylu życia, do bycia uczciwym… Po prostu zaprasza go do podążania za Nim. Czy poszedłem już za Jezusem mimo mojej grzeszności? Czy nie mogę zostawić dziś choćby jednego swojego grzechu i po prostu iść za słowem Jezusa? Czy bardziej trzymam się mojego poczucia winy czy przebaczającej Miłości?
Punkt 3. „Nie potrzebują lekarza zdrowi, ale ci, którzy się źle mają”. Biada mi, gdybym czuł się zdrowy. Nie potrzebowałbym przebaczenia, nie potrzebowałbym Jezusa. Poproszę o poznanie grzechów swoich z ostatniego dnia, poproszę Jezusa by mi je przebaczył.
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o poznanie swoich grzechów.
- podziękować za Jezusowy wzrok skupiony na mnie.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Ucieczce grzeszników.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić