Wtorek V Tygodnia Zwykłego

9.02.2010

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Uzdrowienia w ziemi Genezaret. (Mk 7,1-13)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć Jezusa, jak Żydzi obmywają rytualnie ręce i naczynia. Widzieć Jezusa, który z nimi rozmawia.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, aby moje serce było blisko Ciebie.
Punkt 1. „Umiecie dobrze uchylać przykazanie Boże, aby swoją tradycję zachować". Łatwiej jest wymyślić swoje przepisy niż skupić się na wypełnianiu Bożych przykazań. Czy nie mam takich przyzwyczajeń, dla których naginam Boże prawo? Kiedy się tłumaczę ze swojego postępowania, na którego wady ktoś zwrócił mi uwagę? Czy czasem nie zawieszam dla swoich potrzeb Bożych przykazań? Jeśli tak, to których?
Punkt 2. „Czcij ojca swego i matkę swoją”. Np. czwarte przykazanie. Jaki jest mój szacunek dla swoich rodziców? Czy mam do nich żal, że mnie czegoś w życiu pozbawili, zranili, nie okazali miłości, nie wprowadzili w życie tak jakbym tego oczekiwał? Kim są dla mnie moi rodzice? Godnymi czci? Czy już ich godność podważyłem wg swojej tradycji?
Punkt 3. „Znosicie słowo Boże przez waszą tradycję, którąście sobie przekazali”. Znieść słowo Boże to zamknąć się na nie. Czytanie słowa Bożego, słuchanie Go jest naznaczone naszym przedrozumieniem, moją tradycją, którą przejąłem w domu, od innych, wreszcie sam sobie wymyśliłem. Czy chciałbym czytać słowo Boże bez uprzedzeń? Poznać je takim jakim jest? Czy wiem, że wówczas stanie się dla mnie niewygodne? Czy ‘niewygody’ słowa Bożego nie odsuwam właśnie interpretując je na własny sposób, podciągnięty do mojego doświadczenia i w nim zamknięty?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o otwartość na słowo Boże.
- podziękować za swoich rodziców.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Królowej Rodzin.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić