Niedziela Palmowa

28.03.2010

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst. Wjazd do Jerozolimy. (Łk 19,28-40)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć Jezusa idącego do Jerozolimy, widzieć Go jak wydaje polecenie przyprowadzenia oślęcia. Widzieć uczniów wykonujących prośbę Jezusa. Zobaczyć wjazd i reakcję tłumów.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o odwagę wyznawania wiary w Ciebie.
Punkt 1. „Jezus ruszył na przedzie zdążając do Jerozolimy”. Jezus spieszy się, wyprzedza apostołów, by dotrzeć do miasta, w którym umrze dla naszego zbawienia. Spieszy się nas zbawić, spieszy się mnie zbawić. Czy i ja spieszę, by przyjąć zbawienie? Czy pierwszy jestem w kościele na modlitwie czy mszy świętej? Czy chcę być pierwszy w poznawaniu Jezusa? Dlaczego mi się nie spieszy?
Punkt 2. „Pan go potrzebuje”. Oto całe wytłumaczenie dla wypożyczenia oślęcia. Nawet osła Jezus potrzebuje. Nie potrzeba więcej argumentów tylko Jego wola. Czego potrzebuje Pan ode mnie? Czy wchodziłem z Nim w dyskusje, w których chciałem się dowiedzieć, dlaczego akurat tego potrzebuje i dlaczego ja mam to robić? Po co mi ta dyskusja, skoro wiem, że On tego potrzebuje. Może On mnie potrzebuje. Całego. W danym miejscu, w danym czasie. Gdzie mnie potrzebował Pan, chociaż według mojego rozumowania wydawało mi się to bez sensu?
Punkt 3. „Jeśli ci umilkną, kamienie wołać będą”. Tłumy wielbiły Jezusa widząc w Nim obiecanego mesjasza. Faryzeusze protestowali przeciw tak wyraźnemu wyrażaniu ich wiary. Jezus natomiast jasno stwierdza, że chwała Mu się należy. Jeśli ludzie braknie, wołać będą kamienie. Jak wyraźnie i głośno ja wyrażam chwałę Boga? Czy wolę w swoim serduszku wierzyć a odrzuca mnie publiczne wyrażanie wiary? Dlaczego? Jeśli ja zamilknę, zacznie wołać kamień…
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o odwagę w wyznawaniu wiary.
- podziękować za Jezusa, który spieszy by mnie zbawić.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Matce Mesjasza.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić