Środa V Tygodnia Wielkiego Postu

24.03.2010

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst. Wolność Chrystusowa. (J 8,31-42)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć Jezusa jak rozmawia z Żydami, którzy Mu uwierzyli.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o wolność od siebie samego.
Punkt 1. „Jeżeli będziecie trwać w nauce mojej, będziecie prawdziwie moimi uczniami i poznacie prawdę, a prawda was wyzwoli”. Czy chcę poznać prawdę o sobie? Życie z Jezusem to poznawanie Jego i siebie. Prawda o sobie może być bolesna, ale ta prawda daje wolność. Tak bardzo często jesteśmy spętani własnym zakłamaniem – żyjemy czym innym niż naprawdę jesteśmy, aby ukryć to, czego się boimy lub wstydzimy. Prawda wyzwala. Czy pragnę pragnę prawdy? Czy pragnę wolności?
Punkt 2. „Każdy kto popełnia grzech jest niewolnikiem grzechu”. Poznanie prawdy o sobie dającej wolność to przede wszystkim poznanie prawdy o swoich grzechach. Czy jestem wdzięczny, gdy słowo Boga, drugi człowiek czy moja osobista refleksja odkrywa przed moim sumieniem nowe połacie grzechu, które są we mnie? Czy widzę jak grzech mnie zniewala, nie pozwala być sobą? Czy pragnę walczyć z tym grzechem? Czy pragnę wolności od grzechu? Od jakiego grzechu najtrudniej jest mi się oderwać? Który grzech lubię i ciężko mi się z nim rozstać nawet w myśli?
Punkt 3. „Jeżeli więc Syn was wyzwoli, wówczas będziecie rzeczywiście wolni”. Wolność nie leży w autoanalizie i rozpoznaniu swoich słabości i grzechów. Wolność jest w Chrystusie, który grzech odpuszcza, który grzech zgładził na krzyżu. Powierzę swoje grzechy Chrystusowi, jeszcze raz Mu zaufam…
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o wolność od grzesznych przywiązań.
- podziękować za ostatnie rozgrzeszenie.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Ucieczce grzeszników.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić