Środa IV Tygodnia Wielkiego Postu

17.03.2010

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst. Apologia Jezusa. (J 5,16-30)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć Jezusa mówiącego od Żydów o Ojcu.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o dar poznania jedności Ojca i Syna.
Punkt 1. „Ojciec mój działa aż do tej chwili i Ja działam”. Żydzi oburzali się, że Jezus czyni się jednym z Bogiem. My jesteśmy przyzwyczajeni to prawdy o Trójcy Świętej. Przynajmniej w wymiarze intelektualnym. Lecz czy nie jest to czymś wyjątkowym. Spróbuję zobaczyć wzajemną relację Ojca i Syna, poproszę o objawienie mi rąbka tej tajemnicy…
Punkt 2. „Kto słucha słowa mego i wierzy w Tego, który Mnie posłał, ma życie wieczne i nie idzie na sąd, lecz ze śmierci przeszedł do życia”. Słuchać i wierzyć – to droga życia. Nie byle kogo słuchać i nie byle komu wierzyć, ale Trójcy Świętej. Jak słucham słów Jezusa? Jakie one mają dla mnie znaczenie? Czy słuchanie i wiara wpływają na jakość mojego życia? Czy mam poczucie posiadania klucza do życia wiecznego?
Punkt 3. „Tak, jak słyszę, sądzę, a sąd mój jest sprawiedliwy; nie szukam bowiem własnej woli, lecz woli Tego, który Mnie posłał”. Jezus dzięki temu, że słucha Ojca i szuka Jego woli może osądzać sprawiedliwie. Jakie są moje sądy? Chcę by były bardziej sprawiedliwe? Poszukam woli Ojca i będę słuchał Jezusa…
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o zdolność odczytania woli Ojca.
- podziękować za Trójcę Świętą.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Matce Syna Bożego.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić