Wielki Wtorek

30.03.2010

1. Prośba do Ducha Świętego:
Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
2. Przeczytać tekst: Ujawnienie zdrajcy (J 13,21-33.36-38)
3. Modlitwa wstępna
Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
4. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Wieczernik i Jezusa z Apostołami spożywającymi Paschę. Uświadomić sobie wiedzę Jezusa o zbliżającej się śmierci i zdradzie. Zatrzymam uwagę na uczuciu Jezusa, Jego głębokim wzruszeniu z powodu dramatycznej decyzji Judasza. Ujrzeć zakłopotanie uczniów próbujących odgadnąć, kto jest zdrajcą. Zwrócić uwagę jak Jezus podaje Chleb /swoje Ciało już!/ Judaszowi, a w niego wstępuje szatan. Zobaczyć jak otwiera drzwi i wychodzi w noc.
5. Prośba o owoc rozmyślania – Proszę Cię, Panie, abyś nauczył mnie spokojnej postawy wobec zła.
Punkt 1. Jezus wie, co się wydarzy, wie o zdradzie Judasza. Doznaje głębokiego wzruszenia faktem, że zło zwycięży zaraz w sercu tego człowieka. Mówi o tym wprost: Jeden z was mnie wyda. Jak ja reaguję na zło? Na zdradę, na podłość, nikczemność. Jakie uczucia wzbudzają we mnie takie postawy, które udaje mi się odkryć? Zestawię ją z uczuciami Jezusa i Jego zachowaniem. Czy potrafię o tym mówić?
Punkt 2. Na Judasza wyznanie Jezusa wcale nie działa. Jakie on przeżywa uczucia? Może już zostały „zabite” przez obsesję na punkcie planu, który podjął. Już nie potrafi się zatrzymać, szatan wchodzi w jego duszę i kieruje jego poczynaniami. Czy zdaję sobie z wielkości daru jakim jest wolność, którą daje mi Bóg? Jezus zwyciężył we mnie szatana przez chrzest i codziennie przez swoją łaskę, Komunię świętą i towarzyszenie aniołów sprawia, iż szatan nie ma do mnie przystępu tak, aby mnie opanować.
Punkt 3.. Judasz wychodzi. „A była noc”. Noc to królestwo ciemności i szatana. Jezus przez zmartwychwstanie pokonał szatana, pokonał śmierć, noc Jego zmartwychwstania to błogosławiona noc. Jak działa na mnie ciemność? Czy się jej boję? Jakie znaczenie ma dla mnie światło? Eucharystia to tajemnica światła. W Wieczerniku było światło, Jezus jest światłem, paschał zapalony w Liturgię Wigilii Paschalnej nam o tym przypomni. Dzięki temu mogę się nie bać nocy i zła.
6. Modlitwa końcowa:
- prosić o odwagę wobec zła.
- podziękować, Jezusowi, że jest światłem dla mojego życia i ciągle rozprasza we mnie ciemności zła.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Niepokalanie Poczętej.