Poniedziałek V Tygodnia Wielkiego Postu

22.03.2010

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst. Światłość wobec ciemności. (J 8,12-20)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć Jezusa jak rozmawia z faryzeuszami.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o poznanie Ciebie.
Punkt 1. „Ja jestem światłością świata. Kto idzie za mną nie będzie chodził w ciemnościach”. Jezus nazywa siebie światłością. Światło pozwala nam egzystować w świecie. Dzięki niemu toczy się i istnieje życie. Bez Jezusa moje życie jest ciemnością. Czy Jezus jest światłem dla mnie?
Punkt 2. „Świadectwo moje jest prawdziwe, bo wiem, skąd przyszedłem i dokąd idę”. Jezus ma doskonałą świadomość siebie, dlatego może powiedzieć o sobie kim jest. Co ja potrafię powiedzieć o sobie? Potrzebuję czyjegoś świadectwa o mnie. U kogo go znajdę? Czy szukam u Jezusa?
Punkt 3. „Gdybyście mnie poznali, poznalibyście i Ojca”. Czy znam Jezusa? W jakim sensie mogę powiedzieć, że Go znam? Że wiem, co o Nim mówi Ewangelia i Katechizm? Poznać kogoś to doświadczyć go jako osoby. Czy pragnę tak poznawać Jezusa? On tego pragnie…
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o poznanie Jezusa.
- podziękować za światło, które daje mi Jezus.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Matce „światłości na oświecenie pogan”.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić