Wtorek IV Tygodnia Wielkiego Postu

16.03.2010

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst. Uzdrowienie chromego nad sadzawką. (J J 5,1-3a.5-16)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć Sadzawkę Owczą, chorych wokół niej, chorego, który nie mógł do niej dojść. Widzieć Jezusa i jego zainteresowanie chromym. Zobaczyć cud uzdrowienia.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o cierpliwość.
Punkt 1. „Gdy Jezus ujrzał go leżącego i poznał, że czeka długi czas…”. Jezus wiedział, że chromy długi czas próbował dojść do sadzawki, aby liczyć na cud. Wiedział, że czekał. Wiedział o tym wszystkim, co się w nim działo z tego powodu, że nie mógł zdążyć. Z czym nie mogę się uporać już od dłuższego czasu? Czy uważam, że Jezusa to nie interesuje? On wie, że czekam…
Punkt 2. „Czy chcesz stać się zdrowym?”. Czy chcesz? Oto pytanie… Czy naprawdę chcemy być zdrowi? Nieraz lepiej być chorym, bo jak się odzyska władzę w nogach, to trzeba z niej zrobić użytek. A w chorobie można sobie mówić, że nic i tak nie zrobimy, bo nie mamy możliwości. Nie dotyczy to zresztą tylko choroby, ale i naszych przypadłości: lenistwa, nieśmiałości, niewiedzy… Lepiej być nieśmiałym niż zaryzykować znajomość z drugim człowiekiem. Czy to nie wygodne? Czy chcę być zdrowy? Z czego nie chciałbym być uzdrowiony, bo jest mi to na rękę?
Punkt 3. „Oto wyzdrowiałeś. Nie grzesz więcej, aby ci się coś gorszego nie przydarzyło”. Zdrowie ciała to jedno. Ale co z duszą? Można mieć sprawne dwie nogi i martwą duszę. Co z tego, że jestem zdrowy? To wielki dar, to cud, który został mi dany. Co mogę zrobić w odpowiedzi na ten cud? Nie grzeszyć… Czy postanowię to?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o zdolność unikania grzechów.
- podziękować za zdrowie.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Uzdrowieniu chorych.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić