Poniedziałek IV Tygodnia Wielkiego Postu

15.03.2010

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst. Uzdrowienie syna dworzanina. (J 4,43-54)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć urzędnika królewskiego, który przychodzi do Jezusa. Słyszeć słowa Jezusa. Widzieć urzędnika odchodzącego i dowiadującego się o uzdrowieniu syna.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o prostą wiarę w Twoje słowa.
Punkt 1. „W Kafarnaum mieszkał pewien urzędnik królewski, którego syn chorował”. W konkretnym miejscu nie znany bliżej człowiek przeżywa osobistą tragedię – choruje mu syn. Każde cierpienie jest konkretne – dotyka danego człowieka w danym miejscu i w danym czasie. Każde cierpienie jest ważne. Co mnie dotyka? Jakie swoje cierpienie pamiętam – gdzie to było i kiedy? Kim wtedy byłem? Czy cierpię teraz? Jak nazwę moje cierpienie? Czy widzę ratunek?
Punkt 2. „Usłyszawszy, że Jezus jest w Galilei udał się do Niego z prośbą, aby przyszedł i uzdrowił jego syna”. Urzędnik szuka pomocy. Przychodzi z prośbą. Jakie są moje prośby skierowane do Jezusa? Jakiej pomocy od Niego oczekuję? Jak Jezus reaguje na moje prośby?
Punkt 3. „Uwierzył człowiek słowu, które Jezus powiedział do niego, i szedł z powrotem”. Urzędnik nie zastanawiał się nad słowami Jezusa, nie szukał potwierdzenia cudu, który miał się dokonać, nie pytał: po czym to poznam? Ale po prostu wracał do domu. Czy potrafię tak „uwierzyć słowu” Jezusa? Czy chcę tak wierzyć, mimo że wydaje się to niemożliwe, co zapowiada słowo?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o wiarę w słowo Jezusa.
- podziękować za zainteresowanie Jezusa moimi sprawami.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Matce Jezusa.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić