Wtorek V Tygodnia Wielkiego Postu

23.03.2010

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst. Jezus Synem Przedwiecznym. (J 8,21-30)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć Jezusa jak rozmawia z faryzeuszami.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o wiarę w Ciebie.
Punkt 1. „Wy jesteście z tego świata, Ja nie jestem z tego świata”. Pomiędzy mną a Bogiem istnieje wielka różnica. Ja jestem związany z tym światem. Bóg jest ponad nim. Ale to nie oznacza, że przy Jego łasce nie mogę sięgnąć do Jego świata. Co mnie wiąże z tym światem? Z czego trudno mi zrezygnować a co jest typowo ziemskie? Ile świata Jezusa jest w moim życiu? Czy wstydzę się tego, że jestem inny, bo nie do końca z tego świata?
Punkt 2. „Jeśli nie uwierzycie, że Ja jestem, pomrzecie w grzechach swoich”. Grzech sprowadza śmierć. Ratunkiem jest wiara w Jezusa, który jest Bogiem. Jestem, który jestem. Czy doświadczyłem tego ratunku? Czy potrafię do niego teraz wrócić? Zobaczyć go w kontekście Jezusowych słów?
Punkt 3. „Kiedy to mówił, wielu uwierzyło w Niego”. Wiara rodzi się z tego, co się słyszy. Jakie słowa sprawiły, że uwierzyłem? Kto je wypowiedział? Czy sam Jezus w mojej duszy? Czy posłużył się kimś innym? A może to była książka? Podziękuję za te słowa i spróbuję je znów przywołać w swojej modlitwie…
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o wiarę.
- podziękować za zbawienie w Jezusa.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Matce Zbawiciela.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić