Wielka Środa

31.03.2010

1. Prośba do Ducha Świętego:
Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
2. Przeczytać tekst: Przygotowanie Paschy (Mt 26,14-25)
3. Modlitwa wstępna
Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
4. Wyobrażenie sobie miejsca: Ujrzeć Judasza u arcykapłanów jak sprzedaje Jezusa /dosłownie: co chcecie mi dać, a ja Go wydam/. Usłyszeć brzęk srebrników. Widzieć apostołów przygotowujących Paschę, szukających miejsca. Zwrócić uwagę na człowieka, u którego w domu urządzono Ostatnią Wieczerzę. Zobaczyć Jezusa, apostołów i Judasza siedzących przy stole.
5. Prośba o owoc rozmyślania – Proszę Cię, Panie, o dobre przygotowanie do Mszy świętej.
Punkt 1. Judasz w swoisty sposób przygotowuje się do Paschy. Idzie do arcykapłanów i uzgadnia plan zdrady za niewielką kwotę pieniędzy. Dogadują się ci, którzy chcą wyeliminować Jezusa. Zło zawarło układ ze złem. Zobaczę, jak podchodzi do Wieczerzy z Jezusem Judasz, jest ona okazją do realizacji planu zdrady. Pomyślę, jak przeżywałem mszę, gdy byłem uwikłany w zło. Gdy myślałem o grzechu, popełniłem grzech, wchodziłem w jakiś układ ze złem. Czy mogę przypomnieć sobie takie sytuacje?
Punkt 2. Tymczasem inni uczniowie naprawdę przygotowują Paschę, Wieczerzę, która stanie się Eucharystią. Ich proste przygotowania według wskazówek Jezusa są drogą do Cudu Przeistoczenia i spożycia zupełnie Innego Pokarmu niż się spodziewali. Jak przygotowuję się do Mszy świętej? Czy uświadamiam sobie, że na wybór miejsca, czasu Mszy świętej, zajętego miejsca w kościele Jezus też chce mieć wpływ? Że natchnienia, które mną kierują są Jego wskazówkami. A może jest to tylko moja wygoda? Co przynoszę ze sobą na Mszę? Czy umiem powiązać zakres mojego przygotowania z owocami, które przynosi Eucharystia?
Punkt 3.. Warto zastanowić się nad człowiekiem bezimiennym, który użyczył domu na Wieczerzę. Był znany Jezusowi, zaufany. Niewidoczny, ale bardzo ważny. U kogo zebrać się na tak ważne spotkanie? U kogoś kto jest bliski i dyskretny. Bez niego nic by się nie odbyło. Czy mogę się zestawić z tym człowiekiem? Czy Jezus chętnie, by do mnie przyszedł i przyprowadził jeszcze kogoś? Czy uświadamiam sobie, że we Mszy świętej uczta dokonuje się we mnie. To tam Jezus ma przyjść i wszyscy, którzy są w kościele, i święci i zmarli. „Oto stoję u drzwi i kołaczę, jeśli kto posłyszy Mój głos, przyjdę do Niego i będę z nim wieczerzał a on ze mną.”
6. Modlitwa końcowa:
- prosić o zauważanie natchnień Jezusowych w przygotowaniu do Mszy świętej
- podziękować za to, że Jezus urządza dla mnie Mszę świętą.
- powierzyć się Matce Najświętszej, tej, która przyniosła nam Jezusa.