Wspomnienie św. Józefa Rzemieślnika

1.05.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Jezus w Nazarecie (Mt 13,54-58)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Wyobrazić sobie Jezusa wśród swoich rodaków, zobaczyć jak naucza i jak na to reagują. Zwrócić uwagę na ich zwątpienie.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o uchronienie od niedowiarstwa.
Punkt 1. Żydzi byli zdumieni mądrością Jezusa. Oceniają go po statusie społecznym, znają jego rodzinę, która niczym się nie wyróżnia, a Józef uznawany za Jego ojca jest zwykłym cieślą. Jak ja patrzę na ludzi? Zwłaszcza tych, których znam od lat, na członków mojej rodziny. Czy znam ich na tyle, aby powiedzieć, że mnie nie zadziwią i ich życie nie stanie się objawieniem mocy Boga i Jego łaski? Podziękuję za każde zdziwienie osobą z mojego najbliższego otoczenia.
Punkt 2. Zdziwienie mieszkańców Nazaretu nie prowadzi ich jednak to wiary, ale do powątpiewania. Czy potrafię w swoim życiu dostrzec taką postawę? W co powątpiewam? Dlaczego wątpię? Czy staram się wszystko nowe, co dostrzegam przystosować do tego, co już wiem, czy też otwieram się na nową prawdę, na nową mądrość?
Punkt 3. „Niewiele zdziałał tam cudów z powodu ich niedowiarstwa”. Jeśli człowiek niedowierza, Jezus nie jest w stanie działać. Czy zauważam, że chcąc wielkich rzeczy, trzeba najpierw uwierzyć w Jezusa? Poproszę o otwarcie na wiarę w to, co przekracza moje ludzkie rozumienie, a czego znaki daje mi Jezus.
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o zdolność przekraczania swojego niedowierzania
- podziękować za zdziwienie, którego źródłem są moi najbliżsi
- powierzyć się Matce Najświętszej, Matce Jezusa.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.