Wtorek Trzeciego Tygodnia Wielkanocnego

28.04.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Mowa eucharystyczna (J 6,30-35)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć ludzi, którzy szukali Jezusa a teraz z Nim rozmawiają. Wyobrazić sobie ton ich głosu, nastrój tej rozmowy. Usłyszeć słowa: Jam jest chleb życia.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym zawsze Ciebie pragnął.
Punkt 1. Jakiego dokonasz znaku? Niedawno rozmnożył chleb, a oni ciągle szukają znaku. Jak ja szukam znaków od Boga? Czy czasem nie pomijam tych, które dostaję, a czekam na inne, lepsze, wyraźniejsze? Zastanowię się nad moimi oczekiwaniami wobec Boga w tej kwestii.
Punkt 2. „Nie Mojżesz dał wam chleb z nieba, ale dopiero mój Ojciec da wam prawdziwy chleb z nieba”. To co kiedyś było wielkim cudem, takim jak manna, po przyjściu Jezusa staje się tylko cieniem. Czy zdaję sobie sprawę, jak wielkim darem jest Eucharystia-prawdziwy chleb z nieba? „Panie dawaj nam zawsze tego chleba”. Czy mam w sobie pragnienie ciągłego karmienia się Komunią świętą? Jak to pragnienie we mnie się rozwijało w minionych latach?
Punkt 3. „Jam jest chleb życia, kto do mnie przychodzi, nie będzie łaknął, a kto we Mnie wierzy, nigdy pragnąć nie będzie”. Jakie są moje pragnienia? Czego pragnę? Czy mogę je zaspokoić? Czy ktokolwiek może je zaspokoić? Czy te pragnienia dotyczą Boga? Jezus jest tym, który chce karmić tak, aby już nie pragnąć. Tylko On może zaspokoić moje pragnienia. Czy w to wierzę? Jakie uczucia towarzyszyły mi ostatniej Komunii świętej? Czy zaspokaja ona mój głód? Docenię swoje pragnienia, ale jednocześnie poproszę, aby były czyste, skierowane na to, co wieczne.
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o oczyszczenie swoich pragnień
- podziękować za ostatnią Komunię świętą
- powierzyć się Matce Najświętszej, która pragnęła wypełnić wolę Boga do końca.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.