IV Niedziela Wielkanocna

3.05.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Dobry Pasterz (J 10,11-18)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Wyobrazić sobie pasterza i stado owiec na pastwisku.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o umiejętność rozpoznawania Twojego głosu.
Punkt 1. „Ja jestem dobrym pasterzem”. Jezus jest tym, który mnie prowadzi, On jest tym, który ma ogląd właściwy na wszystkie sprawy, które dzieją się wokół mnie, także On rozpoznaje niebezpieczeństwo. A to znaczy, że ja nie muszę się o nic martwić. Jaki mam obraz pracy pasterza? Czy widziałem kiedyś, jak wypasa się owce? Jaki jest mój wewnętrzny stosunek do Jezusa-Pasterza? Czy potrafię się podporządkować Jezusowi tak naturalnie jak owca pasterzowi?
Punkt 2. Jeśli Jezus jest pasterzem, ja jestem owcą. Owca podąża za pasterzem, nie może zgubić głosu i postaci pasterza. Czy zauważam, że najważniejszym moim życiowym zadaniem jest bycie w kontakcie z Jezusem? Od tego zależy wszystko. Pasterz zna owce, Jezus mnie zna. Czy mam świadomość, że żyję pod kochającym i znającym mnie okiem Pasterza? Czy mogę powiedzieć, że ja Go znam na tyle, aby zawsze Go rozpoznać i nie pójść za niedobrym pasterzem?
Punkt 3. „Życie moje oddaję za owce”. Dobry Pasterz dla owiec poświęci wszystko. Najemnik tylko szuka korzyści. Jezus Dobry Pasterz daje nam na drodze życia ludzi, którzy prowadzą nas w Jego imieniu. Jakich pasterzy z ludzi wziętych dał mi Pan? Kogo wymienię i za co podziękuję? Czy modlę się o dobrych pasterzy, dobrych przewodników dla mnie, dla mojej wspólnoty, dla parafii? A może wyrzucam Bogu fakt, iż miałem do czynienia z pasterzami-najemnikami?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić, o kapłanów-pasterzy
- podziękować za dobroć Jezusa w prowadzeniu mnie
- powierzyć się Matce Najświętszej, Wychowawczyni powołań kapłańskich.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.