Uroczystość NMP Królowej Polski

4.05.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Testament dany z krzyża (J 19,25-27)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczę Jezusa na krzyżu, Maryję, drugą Marię i Marię Magdalenę i Jana stojących pod krzyżem.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o miłość do Twojej Matki.
Punkt 1. Maryja zaprasza mnie do takiej bliskości z Jezusem, w jakiej była ona. Czy mogę umieścić się wśród tej grupki stojącej pod krzyżem? Jakbym czuł się w tym towarzystwie, w takim momencie? Czy zauważam, że bliskość z Jezusem do trudna bliskość?
Punkt 2. „Jezus ujrzał Matkę i stojącego obok niej ucznia”. Wzrok Jezusa pada na Matkę w tej chwili, w której powinien zajmować się sobą i swoim cierpieniem. On myśli o innych. Czy dla mnie moje cierpienie jest ważniejsze od innych osób? Czy potrafię się do tego przyznać? Kard. Lustiger umierając, leżąc bezwładnie w szpitalu, zapytał swojego siostrzeńca, który był przy jego łóżku: w czym mógłbym ci jeszcze pomóc? Poproszę, bym dostrzegał wokół siebie innych ludzi, a nie tylko moje cierpienie.
Punkt 3. „Oto Matka Twoja”. Jezus patrzy na swoją Matkę i patrzy na mnie. Będę pamiętał, że będąc blisko Matki pozwalam Jezusowi obdarzyć się spojrzeniem. On na swoją Matkę zawsze patrzy, bycie przy niej będzie pokornym sposobem na spotkanie Jego spojrzenia. Jak blisko jestem Maryi? Szczerze rozważę moją miłość do niej i moją pobożność związaną z jej osobą.
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o miłość do Maryi
- podziękować za nabożeństwa majowe
- powierzyć się Matce Najświętszej, Królowej Polski i mojej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.