Wspomnienie św. Urszuli Ledóchowskiej, dziewicy

29.05.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Piotr otrzymuje władzę pasterską (J 21,15-19)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Zmartwychwstałego Jezusa nad Jeziorem Galilejskim pośród uczniów. Ujrzeć Piotra pytanego przez Jezusa.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o miłość do Ciebie.
Punkt 1. Jak czuł się Piotr „odpytywany” z miłości? Całkiem niedawno trzy razy powiedział: nie znam tego człowieka. Teraz mówi: Ty wiesz, że Cię kocham. Dlaczego się nie obwinia? Co ja bym powiedział Jezusowi po zawodzie, który Mu sprawiłem swoim postępowaniem? Czy umiem powiedzieć: Ty wiesz, Panie, że Cię kocham? Czy Go kocham? Czy może bardziej kocham siebie i swoją doskonałość i nieskazitelność?
Punkt 2. „Paś owce moje”. Piotr dostaje zadanie, bo kocha. Nie dlatego, że wszystko zrobi najlepiej, ale że kocha i chce służyć. Chce oddać się do dyspozycji. Jak ja patrzę na moją zdatność do powierzonych mi przez Boga zadań? Jakie to są zadania? Za jaką wspólnotę jestem odpowiedzialny? Czy moje bycie w niej może być tylko korzystaniem, czy też mam świadomość iż jestem też za nią odpowiedzialny, mimo że pewnie niewiele potrafię zrobić?
Punkt 3. „Gdy byłeś młodszy opasywałeś się sam i chodziłeś, gdzie chciałeś”. Młodość jest czasem zachłyśnięcia się wolnością i możliwościami, które jesteśmy w stanie zrealizować. Dojrzałość jednak to umiejętność pozwolenia, aby ktoś mnie poprowadził. Na ile pozwalam się w życiu prowadzić, komuś mądrzejszemu ode mnie? Na ile chcę chodzić, tam gdzie mi się podoba? Poproszę o dojrzałe posłuszeństwo, przyjmę jednakże swoją teraźniejszą niedojrzałość, bo to być może dopiero początek mojej drogi pójścia za Jezusem.
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o dar poddania się prowadzeniu przez Jezusa
- podziękować za cierpliwość i miłość Jezusa
- powierzyć się Matce Najświętszej, miłości pełnej aż do końca.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.