Środa Siódmego Tygodnia Wielkanocnego

27.05.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: W obliczu dokonanego dzieła (J 17, 11b-19)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa modlącego się do Ojca w obecności uczniów.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, aby moje życie oparte było na prawdzie.
Punkt 1. Jezus prosi Ojca, aby zachował w wierze apostołów. Jednocześnie zapewnia, że kiedy był z nimi na ziemi, ustrzegł ich przed oddaleniem się od Niego i od Ojca. Jestem uczniem Jezusa. Jezus strzeże również mnie. Uświadomię sobie, że Jezus walczy o mnie, abym nie zginął ze swoją wiarą w świecie, którego władcą jest zły duch.
Punkt 2. „Świat ich znienawidził za to, że nie są ze świata”. Często chcielibyśmy być trochę po stronie Boga, trochę po stronie świata. Oddać się Bogu i korzystać z przychylności ludzi, którzy nie wierzą. Jezus mówi jednak o rozłamie, o odrzuceniu wierzących. Czy doświadczyłem jakiejś formy odrzucenia z powodu wyznawanej wiary? Jak na to reagowałem? Jakie uczucia budzą się we mnie, gdy rozważam te słowa Jezusa?
Punkt 3. „Nie proszę, abyś ich zabrał ze świata, ale byś ich ustrzegł od złego”. To bardzo ważna modlitwa Jezusa. Nie prosi Ojca, żeby jego przyjaciele uniknęli cierpienia, aby nie byli narażeni na walkę, ale prosi, aby nie dali się pokonać Złemu. Prawda jest tą bronią, którą można wygrać z pokusami Złego. Czy mam świadomości walki, którą toczę z siłami zła? Czy wiem, że jest to moje zadanie, ale że nie jestem sam, że Bóg walczy ze mną? Czy doświadczyłem, jak blask prawdy, który oświecił moje sumienie, sprawiał, że siła złego została ograniczona albo wyeliminowana?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o ustrzeżenie od wpływu złego ducha
- podziękować za modlitwę Jezusa
- powierzyć się Matce Najświętszej, Królowej Wyznawców.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.