Sobota Szóstego Tygodnia Wielkanocnego

23.05.2009

1. Stanąć w obecności Bożej:
Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Zapowiedź powtórnego przyjścia (J 16,23b-18)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Patrzymy na Jezusa i apostołów w Wieczerniku.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o poznanie miłości Boga Ojca.
Punkt 1. „O cokolwiek byście prosili Ojca, da wam w imię moje”. Nie ma spraw nieważnych dla Boga, nie ma rzeczy, którymi nie mógłbym „zawracać Mu głowy”. Powołując się na znajomość z Jezusem mogę sprawić małe i duże cuda. Jak jest moja modlitwa? W imię moje czy w imię Jezusa? Ile spraw uważałem za nieważne, aby przedstawiać je Bogu?
Punkt 2. „Proście a otrzymacie, aby radość wasza była pełna”. Boga cieszy dawanie nam prezentów, o które prosimy. Czy jako dziecko cieszyłem się, gdy „wynudziłem” u mamy prezent? Czy jestem wciąż takim dzieckiem, czy może już ono gdzieś się zgubiło i pozostał tylko racjonalny dorosły, który sam sobie poradzi, a jak raz mu odmówią, to już się nigdy do tej osoby z prośbą nie zwróci? Radość jest już w proszeniu, a pełna radość w otrzymywaniu.
Punkt 3. „Mówiłem wam o tych sprawach w przypowieściach”. Bóg zapewne ciągle musi do mnie mówić w „przypowieściach”, bo wprost nie udałoby mi się nic pojąć. Jakie „przypowieści” z mojego życia sobie przypomnę? Jak Bóg podszedł mnie ukazując coś, co okazało się czymś zupełnie innym dla mnie, czymś głębokim i duchowym. A na pierwszy rzut oka było proste i zwyczajne. Czy potrafię odczytywać przypowieści, które Bóg „pisze” dla mnie?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o zrozumienie życia, w którym Bóg mówi do mnie
- podziękować za możliwość proszenia w Imię Jezusa
- powierzyć się Matce Najświętszej, Wspomożeniu wiernych.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.