Święto świętych Apostołów Filipa i Jakuba

6.05.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Do domu Ojca (J 14,6-14)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Wyobrazić sobie Jezusa, ton Jego głosu i wyraz twarzy, gdy mówi do apostołów.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o poznanie tego, czego dzisiaj najbardziej chcę i pragnę.
Punkt 1. Jezus jest drogą, prawdą i życiem. Zobaczę drogę swojego życia. Kiedy odkryłem prawdę, że Jezus jest wszystkim? Na jakim etapie mojego życia to się stało? Odkąd droga mojego życia to Jezus? Jak wyglądało moje życie przedtem, jak wygląda teraz? Gdzie jestem? Czy zbaczam z tej drogi? Za co podziękuję, o co będę prosił?
Punkt 2. „Pokaż nam Ojca”. Chcemy poznać Boga, zobaczyć Go. Jeśli będę patrzył i poznawał Jezusa, poznam wszystko. Czy chcę poznawać Jezusa? Czy rozumiem, że poznawanie Go jest związane z byciem z Nim? „Tak długo jestem z wami, a jeszcze Mnie nie poznałeś”? Jak długo jestem z Jezusem i na ile go poznałem? Czy pytanie zadane Filipowi mogę odnieść do siebie?
Punkt 3. „O cokolwiek prosić Mnie będziecie w imię moje, Ja to spełnię”. Najczęściej opieramy się na naszych możliwościach, nie wierzymy, że jesteśmy w stanie zrobić, coś co przekracza rozpoznane przez nas zdolności. Jezus zaprasza do proszenia… interesuje Go wszystko, czego pragniemy… Kryterium jest modlitwa w imię Jezusa. Czy w mojej modlitwie jest obecne Jego imię i zaufanie Jego mocy, czy też rozczarowanie sobą i celebrowanie własnej słabości? Czego pragnę w ostatnim czasie, a o co nie ośmieliłem się prosić? O co prosiłem, ale zwątpiłem, że otrzymam?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić w imię Jezusa o to, czego pragnę
- podziękować za drogę swojego życia
- powierzyć się Matce Najświętszej, która prowadzi nas do Jezusa.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.